fredag, mars 27, 2009

Årets siste snøfall?

Ja, da var dagens (natt)trim unnagjort. 
Da jeg sto opp på morgenen idag var bakken helt bar og tom for alt som heter snø.. Slik ser det ut nå: 
Slik ser veien nedforbi huset ut (nei, det er ikke vårt hus du ser på bildet)..
Postkasse stativet.. 

Litt av hagen vår til venstre i bildet.. 

Mamma ringe i halv 12-12 tiden (ja, ikveld/natt) og fortalte den nydelige (eller ikke) nyheten om at hun satt fast i Nodelandsbakken og at bussen hadde kjørt i henne da den prøve å komme seg forbi og opp (nek!). Broder og meg måtte løpe ned (les: vi ble kjørt av naboen) til Nodelandsbakken og prøve å sette på knipetak ettersom kjettingene lå i den andre bilen som pappa har på jobb. Dekkene var jo for store (Sjokk) men en snill mann som var på vei ned lånte oss kjettingene sine. Disse passet jo heller ikke. Det hele endte med at vi ble dyttet opp ca nesten hele bakken. Vel på toppen stoppet vi og ventet på at bussen skulle komme tilbake slik at vi kunne skrive skademelding. (Mamma og meg gikk jo opp bakken da.) Jeg var den heldige som fikk i oppgave å gå ned med kjettingene til han som stod på bunden av bakken og ventet. Halvveis nedi bakken kom han kjørende opp og tok imot dem. Vel tilbake i huset mitt var jeg god og gjennomblaut og totalt klar for en dusj og seng! God natt! 

1 kommentar:

Anna sa...

Aww, jeg vil også ha snø!! Enten det eller knall varm sommer!