fredag, januar 23, 2009

Walking in a Winter Wonderland!

Vel, ikke bokstavlig talt, for noe "Wonderland" er det så absolutt ikke. For som vi alle vet - når snøen faller i Nodelandsbakken så står kaoset for tur. Dette fikk jeg oppleve idag. Jeg skulle sitte på med pappa hjem fra skolen og vi visste egentlig hva som ventet oss, bare vi håpet på det beste. Men det kunne vi fort glemme. Etter å ha brukt rundt 20-30 minutter fra byen til Nodeland så ble vi stående i Nodelandsbakken. What a shock. Biler sto i alle mulige posisjoner både opp og nedover i bakken og vi sto midt inni alt kaoset. Men det var jo ikke noe nyhet og som de sauekjørerne vi har her i bygda som kun tenker at nå skal JEG prøve å komme frem også får alle andre vente. Så det hele endte med at jeg var trafikkstyrer midt i bakken. Og jammen var jeg ikke god! Enkelte fehuer vil jo bare ikke høre og gjør som de vil men så kommer det de snille innimellom som faktisk hører på det du sier og tilbyr en frosen sjel som står midt ute i all snøen og vente i bilen (ta det med ro, jeg sa ikke ja). Vi kom oss nå opp til slutt etter ca en times styr i bakken. Jeg skal si det var deilig å komme hjem og det fristet lite å ut og synge igjen så det ble ikke noe. Derfor sitter jeg hjemme ikveld og koser meg inne i varmen. 
Bor du på et upassende sted i henhold til diverse årstider (som f.eks. vinteren og snø)?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hello! Winterwonderland ja, haha!

Jeg var ute igår på helsefagarbeider fest :) altså den linja jeg går på :)var kjempegøy!

Ida Sanden sa...

Snø er det verste jeg vet! Det er ok første hang den kommer i året, men så er det bare tull. Gleder meg til sommeren! :)

Anonym sa...

leste det med 3 kommentarer og så at denne bare hadde 2 foreløpig:P
hehe.. kan se for meg kaoset i bakken.. glad jeg ikke skal opp der:P hehe- da er det bedre med flate veien til meg ;P
molly<3

Anonym sa...

planene er å bli noe innen helse, sosionom eller sykepleier. Men først skal jeg bli helsefagarbeider, så skal jobbe på sykehus :D wii.

Planene er å slappe av, du kan være med oss på kafè eller noe! Hvis det ikke er stress for deg! Kan ikke treffe deg en hel dag, siden veninna mi blir med liksom, blir sikkert litt kjedelig for henne, men vil gjerne treffe deg :D gå ut å spise eller noe!

Anonym sa...

hehe.
jeg hater nodelandsbakken.

/fredrikke