onsdag, desember 31, 2008

Aller siste dagen av året.

Da var det nyttårsaften da. Den aller siste dagen i dette året, og for min del; den aller siste jobbdagen i 2008. Jada, jeg jobber idag og.
Jeg hadde egentlig tenkt å skrive et inlegg om nyttårsforsett vi faktisk burde ha, men Arild Lund kom meg i forkjøpet så jeg sender dere over dit for å lese det istedet.
Ett av nyttårsforsettene han skrev om var å hjelpe de fattige. Vil du det, men ikke vil binde deg helt til å bli fast giver anbefaler jeg deg om å ta en titt innom bloggen til Ida Wulff. Hun har valgt å bruke all oppmerksomheten hun får til noe fornuftig og har startet et opplegg hvor du kan være med å gi akkurat hvor mye DU vil. Og du kan være under 18 år også. Hun har opprettet et Plan-fadderskap hvor hun har kontakt med fadderbarnet sitt, men pengene hun sender går til alle barna rundt om i landsbyen. Det er seriøse saker og du får kvittering om at pengene er betalt til Plan fadder om du ønsker det. Hun skal også oppdatere oss alle med hva som skjer med fadderbarnet hun/vi får. 

En ting har jeg begynt å merke utrolig mye bedre nå som jeg har begynt å jobbe blant mennesker. En utrolig stor del av befolkningen er utrolig stresset, sure og.. hva skal jeg si? Isolert (?) mot ukjente mennesker. Smiler du til dem får du bare et blikk tilbake som sier: "Hvorfor i alle himmelens dager smiler du til meg? Jeg har da ingen bekjentsskap til deg!". Hva skjedde med høfligheten og gleden av å i det hele tatt være til?

Da blogger ikke jeg mer dette året, så til alle dere der ute. Kos dere og nyt den siste dagen av dette året. Godt nytt år med ønsker om alt det beste for det nye året som kommer, kommer fra meg! Peace and Love People!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for fin kommentar :)

Anonym sa...

edderkopper er ekle.
og jeg skal poste brev til deg snart.

godt nyttår.
og håper du får en fin nyttårsaften :)

/fredrikke